דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורת מטבח 

מאת    [ 23/04/2009 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 6046 פעמים ]


מטבחים זקוקים לתאורת מטבח אפקטיבית המשלימה את עיצוב המטבח.

תאורת מטבח היא עולם עצום של אפשרויות ולכן רצוי להכיר מעט מקרוב את דגמי גופי התאורה, העלויות והיעילות.

מטבחים כיום מעוצבים באופן מסוגנן, מוקפד עם דגש על הפרטים הקטנים. תאורת מטבח היא חלק בלתי נפרד מעיצוב מטבח, היא אשר מאפשרת התנהלות נוחה, תהליך בישול ללא תקלות והיא אשר קובעת את האווירה.

יש להתאים תאורת מטבח למספר פונקציות מרכזיות: ראשית, יש לדאוג כי גופי התאורה מאירים את אזורי משטח השיש לכל אורכו. תאורת המשטח היא חשובה במיוחד שכן היא מסייעת לראות פרטים קטנים המשפיעים על איכות הבישול. תאורת מטבח מעל משטח השיש יכולה לדלוק בזמן שתאורת חלל המטבח כולו אינה דולקת, ובכך אתם חוסכים חשמל.

שנית יש לקבוע גוף תאורה גדול מעל למקומות מרכזיים כמו, אי מטבח, פינת האוכל שממוקמת לרוב בתוך חלל המטבח ומעל לארונות ומקרר.

תאורת המטבח יכול לקבל אופי פונקציונאלי באמצעות התקנת גופי תאורה פשוטים למראה, אך יכולה להעשיר את חזות המטבח באמצעות גופי תאורה מעוצבים, בעלי אפשרות תאורה ממוקדת, בעלת צבע חם וכד''''.

תאורת מטבח מעוצבת יכולה להפוך מטבח פשוט שאינו בעל חזות ייחודית ומרשימה למטבח יפה יותר. תאורת המטבח מאירה על אזורים ב"ספוטים, ויוצאת משחקי אור וצל מעניינים.

תאורת מטבח כוללת : ספוטים בעלי נורות הלוגן לעוצמת אור משתנה, תאורת ניאון, שנדלירים לתאורת אירוח, מנורות גדולות בעלות אהילים שונים ועוד.

לנורות ניאון, קיימת עוצמה רבה, רק שאורן מעט חיוור וכחול, ולכן הן אינן מצליחות ליצור אוירה נעימה. ספוטים לעומת זאת, יוצרים אור חם וצהוב אשר נופל על האישורים הרצויים. לספוטים ישנו חסרון מכוון שהם אינן מאירים את החלל שמסביבם כלל. אופנות תאורת המטבח משתנות כמו כל אופנה אחרת, וכים ישנם פתרונות תאורה בעלי חזות מרשימה במיוחד. גופי תאורה מעוצבים יכולים לעלות לא מעט, וכמו כן יש להתאים להן לעיתים נורות מיוחדות שגם הן עולות לא מעט.

מיקום תאורת המטבח הוא קריטי ודורש תכנון- ייתכן כי תעדיפו שורה של ספוטים מעוצבים מעל המשטח ומעל פינת האוכל או אי המטבח, או שתבחרו בתאורת מטבח גדולה ומרכזית בשילוב של מנורות קטנות יותר מסביב.

גם לפלורוסנט קיים סוג של עדנה, ומעצבי שעלי שם החזירו אותו לאופנה בדמות מנורות שקועות בתוך מדף דקורטיבי שיוצרים יחד מראה אינטגראלי ומעוצב בגווני של עץ יוקרתי וכהה.

פינות אוכל הממוקמות בחלל המטבח דורשות אף הן תאורת מטבח מתאימה- אתם יכולים להתקין מנורות תלויות שיורדות יחסית נמוך וכוללות מספר אהילי זכוכית קטנים או אהילי בד בהירים. יכולים להתקין שנדליר בצבעוניות חזקה כמו אדום או צהוב. מנורות שנדליר הן בעלות חזות דומיננטית ומשתלטת וחייבות להתאים לסגנון הבית. ישנם שנדלירים קטנים בגוונים לבנים שקופים או שנדלירים בגוונים עזים וחזות פומפוזית.

לאוהבי הסגנון הכפרי, קיימת תאורת מטבח מיוחדת- מנורות המראה עתיק השומות לעששיות, אהילים העשויים נצרים או אהילי ברזל מעניינים.

חנויות המתמחות בתאורה, יציגו לפניכם המון אפשרויות מצוינות של תאורת מטבח, עליכם להתרשם גם מעוצמת האור וגם ממחיר הנורות שיכול לייקר עבורכם את השימוש באחוזים ניכרים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב